Äntligen!


Känns obeskrivligt skönt att ha dessa två mediciner i min ägo!


Tidigare idag hade jag ÄNTLIGEN min tid hos gynekologen. Hon verkade nöjd över min viktnedgång och skrev utan något knorrande ut pergotime och provera! Jag har efter att ha surfat runt förstått att pergotime varit slut i hela sverige pga tillverkningsproblem. Men jag chansade såklart ändå och gick till apoteket och sån tur jag har, de hade 3 paket inne! För er som inte vet vad pergotime är så är det ett läkemedel som ska hjälpa till med ägglossning, alltså att ett ägg utvecklas, växer och lossnar! Provera är till för att starta en "konstgjord" mens..så att man har något att utgå från, man ska nämligen börja ta pergotime på mensens 5-9 dag. Dag 12-13 i menscykeln ska man komma in till gynekologen och göra ett ultraljud för att se hur ägget har utveckas, risken med denna medicin är nämligen att för många ägg utvecklas och risken för trillingar och fyrlingar ökar markant...och en bebis räcker ju till att börja med ;) När jag satt hon gynekologen gjorde vi en lite snabb beräkning och skulle jag börja äta proveran idag skulle jag behöver komma in för ultraljud ungefär på julafton ;) Så jag ska nog vänta ett par dagar så att det blir i mellandagarna istället ;D

Det är inte säkert att pergotime fungerar, det gör inte det för alla kvinnor och ibland behöver man ta både dubbel och trippel dos av medicinen för att den ska fungera! Men detta ger mig hopp igen, och vad skulle man göra utan hoppet ;D

Nu ska jag sätta igång och packa här! Snart är det dags för en tripp till landet! Vi hörs lite senare! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0