Hej då kolhydrater

Aha, då var det januari och nyårslöften ska infrias. Egentligen är det inte ett nyårslöfte att äta mindre kolisar utan mer ett "livslöfte". Så nu kör jag så kolhydratfritt jag kan utan att livet blir krångligt. Dvs, blir jag bjuden på middag/fika äter jag, är det semester så äter jag vad jag vill osv. Och då gör jag det inte suuperstrikt heller utan unnar mig sånt som bär (i morgonsmoothien och mörk choklad i måttlig mängd. Men pasta, ris, bröd och potatis (och självklart socker, godis, kakor och bullar får vara ifred ett tag nu) Att må bra är målet, viktnedgång en mycket välkommen bonus.


Kommentarer
Postat av: Josephine

Åh hej du! Jag tror vi är på samma spår, på många sätt. Jag äter LCHF för att gå ner i vikt, i förhoppning om att det ska hjälpa mig o min sambo att bli gravida, vi har försökt i 3 år, och väntar nu på att 3 månader ska gå då vi fått remiss till Sahlgrenska för assisterad befruktning. Hittills har jag gått ner 15kg.
Fridens liljor.

2013-05-06 @ 15:39:43
URL: http://mylifemymess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0