Som ett dammkorn mellan två pannkakor!


Åh vad irriterande. Hade skrivit ett låångt inlägg som inte blev publicerat! Men ingenting kan riktigt störa mig nu...

Eftersom jag from idag kl 14.15 ruvar på ett litet 4-celligt embryo :D Jag var så nervös hela förmiddagen över
att de kanske skulle ringa från kliniken och säga att de befruktade äggen tyvärr inte delat sig vidare och att "allt" där med varit förgäves. Men inget samtal kom så vi åkte dit, glada och nervösa. Allt gick fort och helt plötsligt låg jag och kikade på vårt lilla embryo som låg och simmade i min livmoder på ultraljudsskärmen (eller egentligen såg vi bara de luftbubblor som omger det och inte själva embryot) och det var en hissnande känsla. Jag kan bara tänka mig hur det känns att se ett riktigt litet foster - det måste vara fantastiskt.

Den supergulliga sköterskan som var med under ingreppet berättade att vi inte behöver oroa oss för att jag ska förlora embryot eller att det på något sätt ska "ramla ut". Hon berättade att man kan tänka på det som ett dammkorn mellan två pannkakor, dvs det sitter säkert!  Roligt tyckte både jag och min kille :)

Som grädden på moset har vi fått en liten "eskimå" till frysen vilket betyder att vi om detta inte lyckas har ett embryo att tina upp och sätta in. Så mao en chans till utan att börja om med sprutorna. Det tredje befruktade ägget skulle dom odla vidare ända tills på måndag för att se om det utvecklade sig bra. I så fall fryser de ner det också men vad som helst kan hända där, det kan lika gärna avstanna i sin celldelning och i så fall är det förlorat.


Ikväll firade jag med taccos! Because im worth it ;)


Nu ligger jag i tv-soffan och "jäser" (i dubbel bemärkelse hoppas jag haha) Hoppas ni har en mysig kväll ni också! kram


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, jag ska verkligen hålla tummarna för er! Vad spännande och roligt!

2012-04-13 @ 23:46:20
Postat av: Där Rosor Aldrig Dör

Ååå va kul!! Jag håller tummarna att allt går vägen för er! Ruva lungt vännen :)



Kram B

2012-04-14 @ 22:14:51
URL: http://darrosoraldrigdor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0