Tröstdessert...LCHF Chokladmousse med jordnötter!


Choklad och jordnötter är ingen dum kombination, inte enligt mina smaklökar iallafall ;D


Ush, detta var deppigt. Min gynekolog ringde för en stund sedan med besked om progesteronvärdet, det var 2,9. Med tanke på att det ska/bör vara över 20 (som minst) för att det ska vara troligt att man haft ägglossning så känns det ganska uteslutet för min del. Men varför fick jag då utslag på ägglossningstesterna??!! Det är jättekonstigt och gynekologen kunde inte heller förklara detta. Inte heller kunde hon förklara varför jag började blöda nu på dag 21...

Vi kom fram till att jag nu ska avvaka ett par dagar för att se hur (ursäkta de intima detaljerna) mycket jag blöder, dvs om jag kan räkna detta som en riktig mens. I så fall ska jag börja ta pergotime (dubbel dos) dag 5 i den här cykeln.

Ok, somsagt, det var deppigt, ingen ägglossning och ingen graviditet. Men jag hade väl egentligen inte räknat med det på första pergotimekuren heller. Men tyvärr är jag lite för bra på att vara positiv och hoppas ibland.

Mitt i all deppighet insåg jag att choklad är det enda som kan pigga upp lite (förutom min älskling förstås men han är på jobbet) så jag svängde ihop en LCHF-chokladmousse! Receptet har jag hittat på matplatsen förstås! Men jordnötterna är mitt eget "hittepå"! Gott om man i vanliga fall gillar tex snickers!

Ikväll ska jag iväg till en av bästa vännerna! Känns skönt att få något annat att tänka på! Ta hand om er så hörs vi imorgon igen.


Kommentarer
Postat av: Mirja

På`t igen ba`!!! Nästa gång biter det. Hejaheja!!

2011-01-14 @ 18:56:34
Postat av: Vågen mot plusset

Åh stort tack för din uppmuntrande kommentar, jag blir så glad för sånt!! ;D

2011-01-14 @ 21:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0