Vikten och den magiska korvgrytan!



Igår kväll önskade sig min kille en korvgryta till middag. Det är inget jag själv är speciellt förtjust i men vad gör man inte för sin älskling?! Sagt och gjort ställde jag mig och kokade ihop kolhydratsnål korv, champinjoner, en liten lök, tomatsås (överbliven från pizzabaket), grädde, creme fraishe och kryddor! Han åt med god aptit och tog om av maten - och idag hade han gått ner 1,6kg från igår!! ;) Jag åt inte av den själv och jag gick "bara" ner 400 gram. Men jag är nöjd ändå! Jag gick ju upp lite i vikt i Thailand men har egentligen inte ätit ngra mängder kolhydrater sen vi kom hem så vikten är påväg nedåt igen. Känns skönt! Ligger nu på 83,1 kg. Men ikväll kanske det blir lite kolisar. Jag har ju som jag berättade tidigare vunnit en middag och tydligen är det en "fast" meny man måste välja från! Oh well, man får göra det bästa av situationen. Äta, njuta och gå vidare! Och är det mot förmodan möjligt så väljer jag naturligtvis LCHF ikväll med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0