LCHF-pizza!

Igår kväll blev det pizza till middag! Första gången jag försökte mig på det i LCHF-version!



Jag har sett alla möjliga LCHF-recept på bizzabotten, ett av dom som har fått bäst respoons på bloggar odyl. är baserat på blomkål! Men eftersom jag gärna hoppar över onödiga experiment när det inte behövs så beställde jag hem pizzamix från lowcarb-shop istället ;)


Lätt som en plätt var det, bara att mixa påsens innehåll med lite olja och vatten, låta jäsa en kvart och sedan trycka ut på en plåt. Vad det är i degen? Ja, mandelmjöl och vetegluten är de två första ingredienserna men totalt innehåller degen endast ca 6 kolhydrater och tro mig, efter en fjärdedels pizza är man MÄTT ;)


Att göra sin egen tomatsås blir supersmarr! En burk konserverade tomater (gärna körsbärstomater) mixas med massor av torkad oregano, vitlökspulver, salt och peppar. Klart! Dock behövdes bara ca hälften av såsen till pizzan så resten får åka ner i en köttfärsås eller så.


På med tomatsås och sedan osten (som på pizzerian ;)) och sen toppar man med vad man är sugen på. Den här gången blev det en klassisk capricciosa(kokt skinka och champinjoner!)


Grädda i 10-15 minuter tills kanterna är skönt knapriga. Ta ut, låt svalna lite och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0