Freeeeedaaag!

Äntligen fredag, skönt, eller hur?! ;) För mig som inte jobbar just nu kan man ju tycka att fredagar inte är något speciellt, men jag tycker att det är en speciell feeling i luften då, alla är glada och tycker det är skönt med helg. Vilket ju såklart smittar av sig på mig! Plus att min darling och alla vänner är lediga och tillgängliga för mys och dejter!

Idag har jag hunnit med att söka jobb, gå en prommenad, handlat ost hos en fantastisk ostaffär, och sist men inte minst vinna en slogan-tävling ;D Priset är en 2-rättersmiddag för 2 personer på en väldigt bra resturang! Jag blev SÅ GLAD. Det är inte middagen i sig, utan att vinna något, vilken känsla ;D. Behövde det kännde jag, prommenaden gick väldigt segt och jag känner mig lite svag i kroppen. Svårt att förklara men jag hade liksom ingen energi i stegen idag och ville nästan stanna och vila(!) i en lång uppförsbacke på vägen hem. De senaste dagarnas prommenader har annars varit fyllda av energi. Hur som helst så resulterade denna energi-dipp i att jag bara gick lite mer än hälften av den sträckan jag brukar gå. Men men, så är det ju ibland.

För att få upp energi-nivåerna lite så gjorde jag mig en lyxig fredags-milkshake när jag kom hem. Den blev väldigt god men också "dyr" i förhållande till kolhydrat-innehållet. Ca 15 kolhydrater fick jag nog i mig. Det är nästan hela dagsbehovet.. men men, ingen ide att gråta över uppdrucken milkshake. Jag känner mig mätt och nöjd och inte sugen på mer vilket är huvudsaken.


En dl röd mjölk och en kula pina coladaglass mixas ihop i en mixer. När drycken är slät häller man upp i ett stort glas och vänder ner en dl vispad grädde för att få milkshaken luftig och krämig som på makedonken ;D


Nu ska jag strax sätta igång med middagen här. Ikväll blir det något som jag inte lagat i LCHF-version tidigare. Spännande! Återkommer med rapport!

Kommentarer
Postat av: Mirja

Hej, läser din blogg varje dag. Följer dig genom din strävan. Ser fram emot plusset för dig. Men även minuset genom ditt LCHF-val. Själv äter jag så här sen snart 2 år tillbaka. Skulle vara kul att höra hur det går för dig vikt/mått/storlek/mål-mässigt. Jag gläds åt alla som mår så mycket bättre och når sina mål genom denna livsstil. Jag har själv gått från 91 kg ner till 75 kg på 1 år. Sen har jag hamnat på 78 kg av nån anledning . Nu rör det på sig igen tack vare Cocosa. Må så gott.

2011-04-08 @ 19:02:24
Postat av: Vågen mot plusset

Hej Mirja! Tack för pepp! Jag ser också fram emot plusset och minuset ;) Ska göra ett längre inlägg om vikten men jag kan ju lite snabbt berätta att jag idag ligger på 83,5 kg. I början av 2010 vägde jag 99kg! Så det är några kilon som har försvunnit! Jag har inte varit lika strikt med LCHF hela tiden (i thailand och i julas så åt jag en del kolisar vilket gjorde att vikten ju går upp lite) Mitt "all time low" sen jag 2010 är 81,1 så jag siktar på att nå det inom ca 3 veckor. Egentligen är mitt nästa stora delmål att hamna under 80 och mitt slutgiltiga mål är en vikt på ca 65kg. Men ett steg itaget. När det gäller mått så måste jag erkänna att jag tyvärr inte mätte mig innan jag började med denna kost. Men att jag har tappat MÅNGA cm är det ingen tvekan om. Jag tappar byxorna jag hade då! Och om ett tag tappar jag förhoppningsvis byxorna jag har nu ;) Kul att det rör sig nedåt för dig! Det går neråt här med nu! Jag ska nog börja rapportera mina veckoinvägningar här i bloggen igen ;)Ha det gott!

2011-04-09 @ 19:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0