Chokladbollar!

Nu är det ju bara måndag och några dagar kvar tills fredagsmyset men vad gör det - Ibland behövs chokladbollar även en vardag. Och jag måste säga att dessa är väldigt goda för att vara så kolhydratsnåla! Undrar vad som skulle hända om man skulle trycka i sig en hel sats istället för lunch/middag?! Så värst mkt kolhydrater får man ju inte i sig... Men det skulle nog trigga sötsuget så jag tror det är bäst att tänka på dessa som det godis det är ;)
Så - här kommer receptet:
LCHF chokladbollar

100 g smör
ca 100 g kokos
Ca 3 msk sukrin (jag använde florsockervarianten - tror det blir bäst)
2 msk kakao
1 matsked vaniljessens (finns vid "bak-grejorna" i affären - men det går nog bra med vaniljpulver också)
1,5 msk kallt kaffe (om man vill..)
1 msk vispgrädde


Blanda som med "vanliga chokladbollar" och rulla sen i kokos. Njut!
När jag gjorde smeten började jag med 2 msk sukrin men det blev lite intetsägande så jag hade i en till matsked. Så ett tips är att börja med en liten mängd och sen eventuellt öka på tills sötman är rätt för dig!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hejsan



Jag skrev till dej på Kif och jag heter Ninni-s.

Ska bli kul att följa dej på din blogg och som jag skrev så har jag liknande problem som dej. Har en dotter på 7 år som vart till på fyllan och villan och på p-piller och nu har vi försökt i 5 års tid utan resultat :(

Och man får ju ingen hjälp från staten heller eftersom vi har ett biologiskt barn ihop.

Men jag måste som sagt ner i vikt också för att få till dej tror jag.

Om du vill veta nått mera eller ha stöd i nått så har du min mail.



Håller tummarna för dej

Ha det bäst

Kram

2010-09-20 @ 18:31:17
Postat av: Vågen mot plusset

Hej Ninni-s!

Vad tråkigt att höra att det inte vill sig för er heller! Vi kanske kan stötta och peppa varrandra! ;) Jag tror verkligen att LCHF kan hjälpa kroppen att återställa hormonbalansen om det är där det "felar". Sen vet jag inte hur du känner ift akupunktur?! Jag har hört många berättelser om folk som försökt länge utan att lyckas och sen när de börjar med akupunktur så lyckas de! Men somsagt, inga garantier finns ju och det kostar ju en del. Men för min egen del så tror jag verkligen att akupukturen (tillsammans med LCHF och viktnedgång) har en del i att jag nu fått mens ;)

2010-09-21 @ 11:24:22
URL: http://vagenmotplusset.blogg.se/
Postat av: Anna

Å, de ska jag prova!! Tack för tipset!



Ja, min blogg uppdateras inte så vidare ofta nu för tiden. Men kommer snart igen.

2010-09-22 @ 08:59:40
URL: http://whippy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0