Zucchini carbonara


Carbonara med grädde och massor av parmesanost - mmmmm säger jag bara ;)



Det gröna som skymtar är "zucchini-pastan"!

Hittade ett recept som verkade smaskigt på en LCHF-blogg för ett par veckor sedan och idag blev det dags att testa! Som vanligt gjorde jag om receptet lite och eftersom resultatet blev supersmarrigt kommer receptet här:

Ingredienser för 3 portioner

1-2 zucchini
1,5-2 paket bacon a 125 gram
3 dl grädde
2 dl riven parmesanost
4 stora vitlöksklyftor
1 gul lök
salt och peppar

Gör så här: Börja med att göra "pasta-band" av zucchinin genom att skala den med en vanlig potatisskalare. Lägg åt sidan sålänge. Stek lök och bacon var för sig. Bacon ska bli lite lätt knaprigt. Lägg sedan bacon och lök i samma panna och pressa i vitlöksklyftorna. Rör om så att vitlöken fördelas jämt och späd sedan med grädden! Låt såsen koka ihop i ca 5 minuter innan du blandar ner den rivna parmesanosten. Salta och peppra!

Koka nu upp en kastrull vatten. När vattnet kokar lägger du i zucchinipastan och låter den koka i 2 minuter. Ta sedan upp den och spola kallt vatten på den så att kokningen avstannar. Blanda ner zucchinipastan i såsen och ät
direkt ;)

En liten kommentar:
Självklart smakar inte zucchinipasta som vanlig pasta, men den ger ett trevligt tuggmotstånd som behövs tycker jag, carbonarasås utan något tillbehör är jag tveksam till ;)

Nu är det strax bedtime för mig, som sagt var jag uppe tidigt imorse och tränade med en vän som gett mig en veckas träningskort på SATS. Bodypump körde vi. Jag tror att mina stackars muskler kommer att kännas av imorgon. Men det är som det ska!

Nehep, godnatt bloggvänner - vi hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0