Solgul kycklinggyta

Vad passar bättre i vintermörkret än en färgglad värmande gryta! Gott och mättande och det finns många goda varianter att välja på - även om man äter LCHF!

Den här varianten hittade jag på "allt om mat`s" hemsida. Jag brukar ofta göra om lite så att receptet passar mig och LCHF och den här gången utgjorde inget undantag. Jag gjorde mer sås (gillar sås!) och använde rödlök istället för gul lök. Och rosmarin istället för timjan. Och så skar jag bitar av kycklingfileer istället för hel kyckling. Och så bytte jag ut rädisor och sockerärtor mot blomkål. Oj, det blev visst en del ändringar! Men jag tror smaken blev ungefär likadan ;)

Länk till receptet: http://www.alltommat.se/recept/kycklinggryta-9478

Bild från Allt om mats hemsida:



Och så min version då ;) Den blev jättegod enligt både mig och min darling så testa denna!


Nu är klockan mycket och det är snart dags att krypa till kojs så godnatt på er! Vi hörs imorgon igen! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0