Fredags-dessert!

Nu är ju helgen snart här och jag tänkte passa på att testa en dessert jag läst om på några olika LCHF-bloggar! Den verkar onekligen populär hos de som testat! Jag kan inte ge er något utlåtande än då den just nu står och gottar till sig i kylen tills ikväll ;) Men här kommer receptet för er som är sugna!

Pa
ssionsfruktsmousse

1dl vispgrädde

2msk philiadelphiaost

2 st passionsfrukter

1msk citronjuice

Sötning efter smak. Jag använde 4tsk sukrin (florsockervarianten)

Gör så här:
Vispa grädden. Blanda ner philadelphiaost och vispa så allt blandar sig men det ska inte bli "smör"! Blanda sedan ner passionsfruktsköttet men spara lite till garnering! Slutligen rör du ner citronjuicen tillsammans med sötningen om du vill ha någon sådan.

Sedan stoppade jag ner min mousse-smet i en plastpåse, klippte ett litet hål i ena hörnet och spritsade ut smeten i passionsfrukstsskalen! Jag tyckker detta blir en lagom stor dessert till 2 personer. Det kanske inte syns på bilden men mina passionsfrukter är ganska stora (tänk ganska stor clementin) så då räcker det definitivt. Vid servering dekorerar jag med lite passionsfruktskött och riven mörk choklad!



Vackra passionsfrukter




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0