Celebration dinner!


Blommor från gästerna - och så lite presentsnöre förstås - avslöjar paketinnehållet imorgon ;)


Faten är renskrapade. Glasen är urdruckna. Gästerna har gått hem. Diskmaskinen ordnar det trista diskjobbet i detta nu. Och min karl och jag ligger skavfötter i soffan och pustar ut. Min mage står i minst fyra hörn ;) Men det var det faktiskt värt!

Kvällens meny var denna:

"Förrätt": Mousserande och “snacks” som bestod av varma små crustader fyllda med smält brieost och sen toppade med en liten klick äpplelmarmelad! Åts ljumna! Synd att crustaderna inte är så LCHF för det var verkligen gott!

Huvudrätt: Ugnstekt laxfile och en makalöst god gräslökssmörsås! Sjukt god blev den!! Och helt LCHF också!!! Receptet hittar ni här: http://www.bloggfamiljen.se/2010/10/31/festlig-laxratt/
Serverades med vit och grön sparris och en potatispure smaksatt med tryffel ;) Potatispuren var mäktig så vi åt en väldigt liten portion av den!

 

 

Dessert: inhandlades på delikatessbutik, jag kan inte ta åt mig "äran" för den ;) Den bestod av en "bakelse" med seg hasselnötsbotten och sedan ett tjockare lager med seg chokladkolaaktig fyllning, toppad med chokladsås. Gudagod! Men såklart så icke-lchf som det kan vara. Men somsagt, detta var ett avsteg som jag planerat in sedan länge. Så inget dåligt samvete här inte!

 

Vad vi firade?! Min "examen" och att jag fyller år imorgon ;)
Hoppas ni har en mysig lördagskväll ni med. Nu ska jag försöka få min karl att byta tv-kanal ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0