Sparris, bebisgos och tankar om att föröka mig..



Sparris är nog den godaste grönsak jag vet. Skulle jag bara få äta en grönsak i resten av mitt liv så skulle det bli sparris! Nu har den ju precis påbörjat sin högsäsong och eftersom den som tur är är en väldigt kolhydratsnål grönsak så kan jag "frossa" nästan varje dag ;D Herregud så god den är, kokt "aldente" med smör, salt och parmesan. En perfekt förrätt eller som tillbehör till lite vad som helst. Vit eller grön sparris spelar ingen större roll, jag är inte så kinkig där ;)

Förutom att äta gott har jag idag även gosat med en en vecka gammal liten tjej! Underbart söt och gosig var hon. Man längtar inte direkt mindre själv när man håller henne i famnen!

Annars har jag just nu lite dubbla tankar kring det där, självklart vill jag fortfarande bli gravid och vi kommer fortsätta försöka men rent "praktiskt" skulle det inte skada om jag fick en chans att komma in i mitt nya jobb innan jag ev behöver berätta om en kommande mammaledighet. Men somsagt, egentligen är det ett "lyxproblem", vi kör på så märker vi om något händer. Dock tror jag inte att något tagit sig den här månaden. Har inte ett enda graviditetssymptom och hade jag ägglossning den här månaden är det iaf mellan 10-12 dagar sen. Så något borde jag känna nu tycker man, om det hade varit något alltså. Har dock tagit ett "ägglossningsprov", dvs där man ser hur högt progesteronet ligger. (ska ligga över en viss nivå för att ägglossning ska ha inträffat). Får väl svar på nästa vecka. Blir ju lite spännande att se om det funkade som det skulle denna månad.

Nu ska jag spana in ett avsnitt av solsidan som vi missade under thailandsresa. sen är det sängen som gäller! Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0