Ostbricka hos "svärmor"



Maten på bilden innehåller på tok för mycket kolhydrater. Skippade kexen och vindruvorna men unnade mig en liten marmeladklutt. Den lyfter ju osten till helt nya höjder! Ja, den och ett glas rödtjut då ;)

Brieost och färsk getost rullad i aska var två riktiga hitar! Har dock svårt för synligt mögel i ost - för mig är det en varningsignal: ät ej, då får du ångra dig!!! ;D Men smaken är ju som baken.

Annars har vi det bra här nere på bästkusten. Har inte gjort många knop idag, njuter mest fortfarande av lugnet i kroppen. Har dock varit en sväng in till den söta lilla staden och botaniserat i inredningsaffärer - något som inte kändes lika roligt eller viktigt när jag inte visste när min nästa lön skulle komma. Det blev iof inga stora inköp idag ändå, 150 kr fattigare och några små söta saker rikare blev jag!

Nu ska jag ägna min uppmärksamhet åt filmen på ettan; "chaos theory" som handlar om ett kontrollfreak som helt plötsligt upplever kaos i sitt liv! Jag hoppas på bra underhållning ;)

Godnatt på er! Sov gott så hörs vi imorgon igen om ni vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0