Marinerad och Marinerat!



Hej bloggvänner! Som ni kanske förstår så är det fullt upp för mig den här första arbetsveckan men jag har inte glömt bloggen, dont worry ;) Däremot är jag en riktig tröttmössa på kvällarna eftersom huvudet är alldeles marinerat i nya intryck så jag ska alldeles strax krypa ner under täcket. Tänkte bara tipsa om en god marinad som jag hittade i skafferiet för några dagar sen! Hällde ner den över ett gäng kycklingfileer som fått marinera några dagar i kylen och gud så gott det blev att steka en file i ugnen (brynt runt om i stekpannan först!) och servera med bea och broccoli! Visst innehåller färdig marinad ofta lite socker och annat "skit" men jag tippar på att det nog är försummbart (iaf med denna sort!) eftersom det mesta av marinaden stannar i påsen!

Imorgon är det fredag hörrni! Härligt ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0