Riktig lyxig lördagsbrunch!


Ett paket färska jordgubbar fick följa med hem senast jag handlade. Jag veet att det är lite mycket kolisar i dom för att man ska kunna äta det "fritt" men emellanåt unnar jag mig en jordgubbsmootie/milkshake och njuter! Jag har i de feta mjölkprodukter som finns hemma, idag blev det knappt en dl creme fraishe, en dl mjölk, några matskedar vispad grädde och så några jordgubbar, 3 väldigt stora skulle jag uppskatta att jag använde. Och slutligen lite sukrin för sötman. Man tar efter smak helt enkelt, jag kanske använde 2 tsk. Ner med allt detta i en mixer och kör till en slät konsistens. Vill du sedan ha "mcdonaldskänsla" på det hela tar du ett par matskedar vispad grädde och blandar ner, då blir den sådär fluffigt krämig och härlig. Häll sedan upp i glas, stoppa i ett sugrör och njut ;)
Det jag gjorde idag blev ett stooort glas eller två mindre!


Till min fantastiskt goda dryck gjorde jag en passande macka, nämligen en varm toast! Som jag längtat efter det!



Just varma mackor kan man ju varriera i oändlighet men idag blev det mycket stark prästost, 2 skivor rökt skinka, 2 smala tomatskivor, fransk senap och lite majonäs!



Det blev underbart gott! Kanske blir det en repris på denna imorgon då vi ikväll ska iväg på en 30-årsfest. Ska försöka hålla huvudet kallt och inte dricka för mycket vin eller äta några kolhydrater! Men man kanske behöver en liten toast imorgon ändå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0